Birleşmiş Milletler Temsilcisi'nin Daimi Büyükelçisi Türkiye, Ahmet Yaldiz, Trendyol Sinan Cem Sahin Grubu Başkan Yardımcısı ve Birleşmiş Milletler Genel Sekreter Yardımcısı, Este Esteal UNDP Direktörü ve Savunma Ofisi Direktörü Susan Brown, UNDP Avrupa'nın Direktörü ve Orta Asya Bölgesi'nin Müdürü olarak René'nin Müdürü olarak.
TRENDYOL, kırsal alanlarda eşit fırsatlar sunmak için teknoloji ve dijitalleştirme ile, Birleşmiş Milletler, Birleşmiş Milletler Kırsal Alanlarında Türiz'in Kırsal Alanlarında (UDP) Desteklemek için Girişimciliği ve Yerel Kalkınmayı Desteklemek İçin Teknolojili Kadın ve Gençleri Güçlendirme, Birleşmiş Milletler, Birleşmiş Milletler, Birleşmiş Milletler teması üzerinde yoğunlaşmıştır.
Panelin açılış konuşmaları, Türkiye Birleşmiş Milletler temsilcisi ve Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri, Susan Brown, Dış İlişkiler Ofisi Direktörü ve UNDP savunması tarafından düzenlendi. Konuşmacı olarak, Trendyol Sinan Cem Şahin Grubu Başkan Yardımcısı, UNDP SKA'lar için özel finans Şebnem Şener Başkanı ve UNDP Dijital Ofis Dijital Ortaklıkları ve Yung Ping Chan panel Nick Nick René Hartmann moderatörüne katıldı. Trendyol panelinde, paneldeki Trendyol Projesi, özel kırsal büyüme trend: özel sektörün sansürlenebilir kalkınmaya katkısı) kapsayıcı kırsal büyüme için dijital dijital bölüme çarpmak için: Sürdürülebilir kalkınma modelinin detayları katılımcılarla paylaşılmıştır.
Türkiye'nin Birleşmiş Milletler Daimi Milletler Büyükelçisi Ahmet Yullez, paneldeki konuşmasında şunları söyledi: “Sürdürülebilir kalkınmanın amaçları 2015 yılında kabul edildiğinde, bu hedeflere ulaşmak sadece hükümetlerin müdahaleleri değil, aynı zamanda tüm sektörlerin tam katılımı, özel sektör.
Birleşmiş Milletler Genel Sekreter Yardımcısı, UNDP'nin Dış İlişkileri ve Defender Ofisi Direktörü Susan Brown, “Yarının köyleri gibi ortaklıklar aracılığıyla Tendyol köyleriyle birlikte, yerel üreticileri dijital değer zincirlerine entegre ederek sürdürülebilir iş modelleri yarattı.
Sinan Cem Şahin: “Yerel ilhamı küresel bir etkiye dönüştürüyoruz”
İstanbul'a Trendyol Gezisi 15 yıl önce, bugün, bugün 42 milyondan fazla müşteri 42 milyondan fazla müşteri getirerek, bölgesel bir teknolojik platform başkan yardımcısı Sinan Cem Sahin olarak devam ettiğini ifade ediyor, “trendyol olarak, dijital vizyonun vizyonunun vizyonunun vizyonunun vizyonu ve dijital vizyonunun vizyonunun vizyonu vizyonu ile hareket ediyoruz ve dijital vizyonu ve dijital vizyonu ve dijital vizyonu, dijital vizyona yaklaştık, dijital vizyona yaklaştık, dijital vizyona yaklaşıyoruz, dijital boşluğu, dijital boşluğu görmek, dijital boşluğu ve özellikle kadınlara ve gençlere eşit dijital fırsatları görmek.
Şahin konuşmasına şu şekilde devam etti:
“Yarının köyleri ile hedefimiz, hedefimiz teknolojiyi ve dijitalleşmeyi kırsal alanlar için eşit fırsatlara dönüştürmektir. Çabalarımızın sosyal faydalara dönüşmesi gerektiğine inanıyoruz. İki yıl önce açtığımız dijital merkezlerimiz sayesinde, markalarını kurmak için yerel üreticilere, kooperatiflere ve kadınlara, yapımcıların yapımlarını oluşturmak için yerel müşterilere sağladık ve müşterilerini oluşturmak için yerel müşterilere yol açtık.
Dijital merkezlerde yaklaşık 4 bin kişi için eğitim
Yarının Köylerinin Dijital Merkezleri, Diyarbakır'daki Adana, Ulamaç, Tarakli di Sakarya ve Dağk Kurkçes köylerinde kurulan, kırsal alandaki toplulukların gelişimine büyük katkıda bulundu. Ozmir Ulmüz'de arıcılık yapan bir aile, aldığı dijital eğitim kurslarından sonra markasını kurarak üç kovan üretimini artırırken, Adana Kürkçürler'de okuyan öğrenciler tarafından kurulan ve Kasım Dünya Finali'nin arkasında çok sayıda takım bıraktı.
Yarının köylerinin ürünleri sadece çevrelerinde değil, aynı zamanda Türkiye'de de satılmaktadır; Azerbaycan, Orta ve Doğu Avrupa ve Körfez ülkeleri markalara ihraç edildi. Adana Furchular Dijital Merkezi'nde Şeyma Aydarn tarafından üretilen doğal giyim ve tekstil ürünlerini içeren başarı öyküsünün videosu katılımcılarla paylaşıldı.
Dijital merkezlerdeki eğitim kurslarından yaklaşık 4.000 kişi yararlandı. Yarının köylerinin sosyal etkisinin analizinin sonuçlarına göre, pilot köylerdeki akıllı tarımsal uygulamalar sayesinde, sulamada üretkenlik % 28 arttı ve pestisitlerin kullanımı yüzde 30 azaldı. Deneyimlerini diğer köylerdeki merkezlere getiren katılımcılar, dayanışma kültürünü güçlendiren gönüllü bir ağ oluşturdular.
Projedeki bir diğer önemli adım, Trendyol platformundan açılan yarının köylerinin butikiydi. Yüzlerce yerel ve bölgesel ürün milyonlarca müşteriyle buluşuyor. Kadın üreticilerin, yerel tarımsal ürünlerin ve kültürel projelerin manuel çalışmaları ulusal ve uluslararası ölçekte görünürlük elde etmektedir. Buna ek olarak, projenin bir parçası olarak işlerini kuran veya genişleten girişimciler, yarının köylerinden kızartmalardaki çalışmalarını geliştirmek için birçok destekten yararlanırlar.
Birleşmiş Milletlerin Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına Katkısı
Yarının Köyleri Projesi, Birleşmiş Milletler 4 “Nitelikli Eğitim”, Hedef 5 “Cinsiyet Eşitliği” ve Hedef 8 Hedefler “İnsan Çalışması ve Ekonomik Büyüme” bağlamına katkıda bulunur. Kadınların ekonomik güçlenmesi, gençlerin dijital becerilerinin edinilmesi, akıllı tarımsal uygulamalar yoluyla üretim verimliliğindeki artış ve kültürel mirasın korunması yarının köylerinin temel hedefleri arasındadır. Trendyol, 2028 yılına kadar Türkiye'nin farklı bölgelerinde toplam 10 dijital merkez kurarak kırsal gelişimi sürdürülebilir ve kapsayıcı bir anlayışla desteklemeyi amaçlamaktadır.
#Partnership