Yabancı Dil Başarılı bir kariyer yolu veya akademik gelecek oluşturmak isteyen her üniversite öğrencisi için faktörün önemi her geçen yıl artarken, Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin İngilizce düzeyleri ve bu dile bakış açıları üzerine kapsamlı araştırmalar yapılıyor. Dünya çapında 180’den fazla ülkede ve 9.000’den fazla lokasyonda İngilizce değerlendirme süreçlerini standart hale getirmek için çalışın ve TOEIC, TOEFL Görmek GRE Resmi test sağlayıcısı olan, kar amacı gütmeyen küresel kuruluş ETS Global, “Gençlerin İngilizceye Bakış Açısı” araştırmasını yayınladı.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SADECE %13’Ü İNGİLİZCE SEVİYELERİNİ “ÇOK İYİ” BULDU
140 üniversitenin 145 farklı bölümünden 704 öğrenci üzerinde gerçekleştirilen araştırmada, üniversite hazırlık öğrencilerine ve 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerine çeşitli sorular soruldu. Mühendislik, işletme, ekonomi, psikoloji, uluslararası ilişkiler ve hukuk gibi bölümlerin öne çıktığı araştırma, öğrencilerin İngilizce seviyelerinin değerlendirilmesiyle başladı. Sonuç olarak Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin yalnızca %13,19’u İngilizce seviyelerini çok iyi bulduğunu söylerken, “iyi” bulanların oranı ise %36,44 olarak ölçüldü.
ETS Global Türkiye Ülke Müdürü Akhan Özten, gençlerin çoğunlukla İngilizce seviyelerini iyi veya orta olarak tanımladıklarını vurguladı. “Seviyesini ‘ortanın altı’ olarak değerlendiren öğrencilerin oranının %14,20 olduğunu görüyoruz. Öte yandan öğrencilerin çoğu İngilizcelerini geliştirme zorunluluğunun bilinciyle proje planlıyor. %85’i ise seviyelerini geliştirmeyi planlıyor yazın İngilizce dersi.” dedi.
10 GENÇTEN 9’U ÜNİVERSİTEN SONRA YURTDIŞINA GİTMEK İSTİYOR
ETS Global’in araştırması kapsamında “İngilizce bilmenin staj veya iş bulmanızı kolaylaştıracağını düşünüyor musunuz?” Soruya öğrencilerin yüzde 97’si “evet” yanıtını verdi. Akhan Özten, hemen hemen tüm gençlerin İngilizcenin iş ve akademik hayattaki öneminin bilincinde olduğunu söyledi. “Bunun bir nedeni de gençlerin gelecek planları. Çünkü araştırmaya katılan 10 gençten yaklaşık 9’u (%87) üniversiteden sonra yurt dışına gitmek istiyor. Mühendislik bölümlerinde okuyan gençler arasında bu oran %89 olarak ölçülüyor. Üniversiteden sonra yurt dışına gitmek isteme nedenleri arasında kariyer öne çıkıyor. Her iki gençten biri (%51,35) yurt dışına “kariyer için” gitmek istediğini söylüyor. dedi.
TERCİH ERASMUS ALMANYA
ETS Global’in “Gençlerin İngilizceye Bakışı” araştırması kapsamında üniversite ikinci sınıf öğrencilerine Erasmus’a gitmek isteyip istemedikleri soruldu. Öğrencilerin yüzde 67’si Erasmus’a gitmek istediğini söylerken, Erasmus ülke tercihleri listesinin başında Almanya geliyor. Almanya’yı İngiltere, Polonya, Hollanda ve İspanya takip ediyor.
Araştırmanın öğrencilerin İngilizce yeterlilik düzeylerini ve geleceklerine ne kadar önem verdiklerini değerlendirmek açısından çok değerli olduğunu vurgulayan ETS Global Türkiye Ülke Müdürü Akhan Özten, değerlendirmelerini şu ifadelerle tamamladı: “Türkiye’deki üniversite öğrencileri, başta İngilizce olmak üzere yabancı dil öğrenmeyi gelecekteki başarılarıyla ilişkilendiriyor. Ayrıca genç Türklerin küresel yetenek havuzlarına ilgisi her geçen yıl artıyor. Ana dili İngilizce olmayanlar için standartlaştırılmış test ve öğrenme çözümleri sunan, mesleki ve akademik İngilizce yeterliliğini ölçmede küresel standartlar olarak kabul edilen TOEIC ve TOEFL gibi sınavların resmi sağlayıcısı olan ETS Global olarak, dünyadaki insanlar için kolaylık sağlıyoruz. Doğru dil becerilerine sahip adaylarla tanışmak için dünya çapındaki daha büyük kuruluşlar. Kişi ve kurumların başarısını sağlamak için çalışırız. Jön Türklerin İngilizce hakkındaki görüşlerini özetlediğimiz bu araştırmanın herkese faydalı olmasını umuyoruz.”