Etkinlik, 21-22 Kasım tarihlerinde İstanbul Lütfi Kırdar Konferans Merkezi'nde gerçekleştirilecek.
Etkinlik katılımcılarının açıklamalarına göre, 90 milyar dolarlık hacme ulaşan e-ticaret sektörü, Türkiye ekonomisinin en hızlı büyüyen sektörlerinden biri haline gelirken, etkinlik, dijital dönüşümle ilgilenen tüm paydaşları tek çatı altında bir araya getirecek.
Yatırımcılardan girişimcilere, pazaryerlerinden KOBİ'lere, lojistik ve ödeme sistemleri şirketlerinden akademisyenlere kadar uzanan geniş bir ekosistem, geleceğin ticaretini yeniden tanımlayacak.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Ticaret Bakanlığı E-Ticaret Daire Başkanı Çağatay Yasin Karaboğa, e-ticaretin Türk ekonomisindeki stratejik öneminin altını çizerek şunları söyledi: “Türkiye artık dijital altyapısını sadece tüketen değil, üreten ve ihraç eden bir ülke haline geldi. E-ticaret, hacmiyle ülkemizin büyümesine, istihdamına ve ihracatına doğrudan katkı sağlıyor. 90 milyar doları aştı. Türkiye E-Ticaret Haftası bu dönüşümün tüm aktörlerini içeriyor.” hem sektörün vizyonunu hem de küresel rekabet gücünü pekiştirecek. Amacımız dijital ticarette adil, sürdürülebilir ve kapsayıcı bir ekosistem yaratmak” dedi.
ETİD Başkanı Hakan Çevikoğlu, e-ticaretin ekonominin yeni büyüme motoru olduğunu belirterek, şunları söyledi:
“Tüketici davranışları dijitalleştikçe KOBİ'ler de üretimden pazarlamaya tüm süreçlerini yeniden yapılandırıyor. Bu etkinlik, Türkiye'nin dijital ticaretteki gücünü ortaya koymanın yanı sıra, sektörün önümüzdeki 10 yılına yön verecek fikirlerin üretilmesine de platform olacak. Türkiye'nin e-ihracat potansiyeli her geçen gün güçleniyor; biz de bu dönüşümün merkezinde olmaya devam edeceğiz.”
Startuplar ve sürdürülebilir markalar ödüllendirilecek
Etkinlikte “Yapay Zeka ile Ticareti Dönüştürmek”, “Davranış Bilimi ve Tüketici Zihniyeti”, “Sürdürülebilir Dijital Ticaret” ve “Fintech Yenilikleri” gibi konular tartışılacak.
S2B (Startup to Business) toplantıları kapsamında startuplar, yatırımcılar ve markalar yeni işbirliklerinin temellerini atarken, “Dijital Zihinler ve Gelecek Fabrikası” alanı da genç girişimcilere, üniversitelere ve teknopark projelerine ev sahipliği yapacak.
Katılımcılar ayrıca S2C (Startup'tan Kurumsala) toplantıları, yapay zeka atölyeleri, girişimcilik oyunları ve yenilikçi eğitim modülleri ile yeni nesil iş modellerini deneyimleyecek.
Etkinlik kapsamında düzenlenecek “Türkiye E-Ticaret Ödülleri”, dijital dönüşümün öncülerini sahneye çıkaracak. Yılın en yenilikçi girişimleri, girişimcileri ve sürdürülebilir markaları ödüllendirilecek.
Etkinlikte kurulacak “Geleceğin Zihinleri” alanında katılımcılar, dijital kampanya tasarımı, kullanıcı deneyimi ve veri analizine uygulanan içeriklerle geleceğin ticaretini keşfedecek. Ziyaretçilerini ağırlayacak olan “Dijital Ticaret Monoliti”, e-ticaret ekosisteminden anlık verileri ekranlara yansıtarak dijital ekonominin nabzını tutacak.